Pochopiteľne, jedna noc dobrého spánku a nádej, že rodičia zostanú aj naďalej spolu, nestačili na to, aby napravili všetko pokazené, nebolo to také jednoduché, ale čiastočne to pomohlo. Typický príklad: keď som sa nasledujúce ráno zobudil a pozrel hore na plafón, okamžite som tam uvidel Helenine obrysy. Nezhmotnila sa však na niečo desivé. Prvýkrát som začal veriť, že možno predsa len existuje z toho všetkého cesta von.
Keď som zišiel dolu do kuchyne, rodičia tam už boli. Ako zvyčajne sa ma opýtali, ako sa mám, a aj ja som ako zvyčajne odvetil, že dobre. Bol tu však rozdiel. Dnes bolo v mojej odpovedi viac pravdy a ich otázky som tiež vnímal ako menej falošné. Nie ako keď sa smiali, tvárili sa zaneprázdnene a otočili sa k tichej hudbe, ktorá znela z rádia, nie, teraz boli menej strnulí a napätie sa uvoľnilo. Akoby si obaja naraz s úľavou vydýchli.
Zjedol som kefír s kukuričnými lupienkami a vypil pohár džúsu. Mal som rovnaký pocit ako pri včerajšej…
(1968) vyrastal s mamou na štokholmskom predmestí Blackeberg, letá a prázdniny trávieval s otcom v Roslagene. Ako trinásťročný začal vystupovať ako kúzelník, neskôr ako stand-up komik. Až v roku 2000 sa rozhodol, že sa pokúsi napísať román. Výsledkom bol celosvetovo úspešný debut Nech vojde ten pravý (Låt den rätte komma in, 2004), po ktorom nasledoval román Čo s nemŕtvymi (Hanteringen av odöda, 2005). Oba do slovenčiny preložila Mária Bratová. Lindqvist patrí k produktívnym prozaikom a v doterajšej tvorbe si vyskúšal viacero žánrov, tém a štýlov nielen v oblasti hororu, ale aj thrilleru či kriminálneho románu. Svedčí o tom niekoľko autorových zbierok poviedok, napríklad Pappersväggar(Papierové steny, 2006), i samostatných noviel ako sfilmovaná Gräns(Hranica, 2018, réžia Ali Abbasi), najmä však šesť samostatných románov, počnúc tretím Människohamn(Ľudský prístav, 2008) až po naposledy vydaný Sommaren 1985 (Leto 1985, 2023) a zatiaľ nevydaný román Svinen(Svine, 2025). Vytváranie navzájom voľne prepojených fikčných svetov si autor úspešne vyskúšal v románovej trilógii o nadprirodzených miestach Himmelstrand – Rörelsen – X (Nebeská pláž – Pohyb – X, 2014, 2015, 2017) i novšej thrillerovej sérii Blodstormen: Skriften i vattnet – Rummet…
študovala germanistiku a nordistiku na univerzite v Bratislave, Berlíne a Štokholme. Ako vysokoškolská pedagogička vychovala niekoľko generácií prekladateľov zo severských jazykov. Publikovala mnoho štúdií o severskej literatúre a kultúre na Slovensku a v zahraničí, vydala viacero kníh s témou seversko-slovenských medziliterárnych vzťahov, literárnej recepcie a dejín severských literatúr.
Na poskytovanie tých najlepších skúseností používame technológie, ako sú súbory cookie na ukladanie a/alebo prístup k informáciám o zariadení. Súhlas s týmito technológiami nám umožní spracovávať údaje, ako je správanie pri prehliadaní alebo jedinečné ID na tejto stránke. Nesúhlas alebo odvolanie súhlasu môže nepriaznivo ovplyvniť určité vlastnosti a funkcie.
Funkčné
Vždy aktívny
Technické uloženie alebo prístup sú nevyhnutne potrebné na legitímny účel umožnenia použitia konkrétnej služby, ktorú si účastník alebo používateľ výslovne vyžiadal, alebo na jediný účel vykonania prenosu komunikácie cez elektronickú komunikačnú sieť.
Predvoľby
Technické uloženie alebo prístup je potrebný na legitímny účel ukladania preferencií, ktoré si účastník alebo používateľ nepožaduje.
Štatistiky
Technické úložisko alebo prístup, ktorý sa používa výlučne na štatistické účely.Technické úložisko alebo prístup, ktorý sa používa výlučne na anonymné štatistické účely. Bez predvolania, dobrovoľného plnenia zo strany vášho poskytovateľa internetových služieb alebo dodatočných záznamov od tretej strany, informácie uložené alebo získané len na tento účel sa zvyčajne nedajú použiť na vašu identifikáciu.
Marketing
Technické úložisko alebo prístup sú potrebné na vytvorenie používateľských profilov na odosielanie reklamy alebo sledovanie používateľa na webovej stránke alebo na viacerých webových stránkach na podobné marketingové účely.